Как да намалим консумацията на алкохол?

Борбата с алкохолната зависимост е тежка и изисква упорство и търпение. Често използваме алкохола като лечение на стреса. А това води до ежедневна и дълга връзка, която е безкрайна.

Специалистите вярват, че въздържанието и 12-те стъпки на анонимни алкохолици (за тях прочетете подробно в блога на терапевтичен център „Жива“) са ключът към решението на проблема с пиенето.

Предлагаме ви 8 стратегии, с чиято помощ да намалите консумацията на алкохол в ежедневието си.

1. Водете си дневник за алкохол: Проследявайте кога и по колко пиете. Това дава полезна информация за текущото Ви пиене. И това ще повиши осведомеността ви, което от своя страна може да доведе до промяна в поведението (по-малко пиене).

2. Отлагане на пиене: Идеята тук е, че колкото по-дълго чакате, преди да вземете първата си напитка, толкова по-малко ще пиете общо. Това също ви позволява да практикувате други дейности, за да управлявате емоциите си.


3. Измислете си алтернативни дейности: Наложително е да идентифицирате и практикувате други дейности на мястото на пиенето. Например, може да започнете да се разхождате около блока вместо обичайния коктейл след вечерята. Или да практикувате някакво хоби като рисуване след вечеря, спортни занимания, игри на карти и др.

4. Пийте специална, вкусна безалкохолна напитка: Изберете си специална безалкохолна напитка. Може дори да е безалкохолен коктейл от сок, сода и други подробни. Намерете нещо, което е вкусно и ще бъде заместител на алкохола.


5. Планирайте напред: Планирането е от съществено значение за всеки успешен план за промяна на поведението. Ако не планирате нови поведения и как ще се справите с препятствията, вероятно ще се върнете към старите модели на пиене.

6. Задайте си лимит: Част от плана ви трябва да бъде колко ще пиете на седмица и / или ден. Обвързвайте се с определено количество алкохол (предлагам измерване и / или осъзнаване на съдържанието на алкохол), преди да започнете да пиете и да се придържате към него.

7. Потърсете подкрепа: Нека другите да знаят за вашите планове. Поискайте помощ, подкрепа и идеи. Много по-вероятно е да следвате замисления план, ако ви бъде осигурена подкрепа и отчетност.

8. Наградете се: Промяната е трудна. Измислете си награда, която да очаквате с нетърпение (не алкохол!), когато достигнете целта си.

Както всеки план за умерено поведение, той се нуждае от усърдие и е упорита работа. Нека да бъдем честни – всички ние можем да се откажем от пиенето или  от захарта. Или от каквото решим за една седмица. Трудното е да успеем във времето и да създадем нови навици, които да удържат. Запомнете, че практиката е ключът!

Ако тези техники не дадат резултат, консултирайте се със специалист. Той ще ви помогне да отидете малко по-дълбоко и да проучите основните проблеми и да решите какво ви държи назад.

Успех! Не се отказвайте и вярвайте в себе си!